SEO Nedir?

SEO nedir,dijital pazarlama teknikleri arasında önemli bir yere sahip olan SEO, benzersiz bir kullanıcı deneyimi sağlamak amacıyla web sitesinin arama motorlarındaki konumunu iyileştirmek için arama motoru kalite ilkelerine göre uygulanan teknik ve stratejik çalışmaların bütünüdür. İngilizcedeSearch Engine Optimization’ın kısaltmasından oluşturulmuş bir dijital pazarlama terimidir. Bu kapsamda SEO nedir, web sitesinin arama motoru sonuçlarında yükselmesi ve ziyaretçi trafiği performansının artması için hedeflenen kelime ve anahtar kelime grupları ile yapılan işlemlerdir. Geçmişte, internetin hayatımıza girmesiyle birlikte büyük önem taşıyan SEO çalışması, bu konuda eğitim almış ya da eğitimsiz herkes tarafından yapıldığını iddia ediyordu.

Arama Motorlarında Üst Sıralarda Yer Almanın Önemi Nedir?

SEO nedir dendiğinde, ziyaretçi sayısını arttırmak için yapılan işlemdir. Online rekabetin ön plana çıktığı günümüzde, ürün ve hizmetlerinizle rekabette öne çıkmak, kurumsal kimliğinizle öne çıkmak ve daha üst sıralarda yer almak için hedefleri net olarak belirlenmiş bir dijital pazarlama planınız olmalıdır. İşletmenizin çevrimiçi varlığını artıran dijital pazarlama unsurları arasında şüphesiz en önemlisi arama motoru optimizasyonudur. Arama motoru optimizasyonu ile yapmış olduğunuz veya yapacağınız arama motoru optimizasyonu sayesinde SERP’lerdeki konumunuzu geliştirebilir, marka bilinirliğinizi ve dijital dünyadaki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.
Bu, web sitenize daha fazla organik ziyaret ve işletmeniz için daha fazla müşteri alacağınız anlamına gelir. Finansal hedeflerinize daha hızlı ulaşmak ve işletmenizin değerini artırmak için kullanabileceğiniz etkili bir dijital pazarlama tekniğidir.

Nasıl Başvurulur?

SEO nedir kapsamında, arama motorlarında başarılı bir konum elde etmek için yapılan işlemlerdir. SEO Uzmanlığı konusunda eğitim almış olanlar da dâhil olmak üzere ciddi referanslara sahip deneyimli SEO ajanları ile çalışmak çok önemlidir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarına başlamadan önce, yapılacak iyileştirmeler ile birlikte ulaşılacak hedeflerin belirlenmesi ve ihtiyaçlar doğrultusunda stratejik bir SEO planının hazırlanması esastır. Bir yol haritası olmadan başlatılan arama motoru optimizasyonu süreci başarısız olabilir ve zaman ve para kaybına neden olabilir. Aynı zamananda SEO nedir; SEO, kapsamlı, stratejik olarak yönlendirilmiş bir dijital pazarlama çabasını ifade eder. SEO’nun temelleri, site içi ve site dışı optimizasyon süreçleri olmak üzere iki geniş ek kategoride incelenir.

Site İçi Seo Nasıl Yapılır?

Merak edilen SEO nedir, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için yapılan site içi SEO çalışmalarına göre tüm arama motorları için geçerli olan 8 önemli kriter bulunmaktadır. İlki, yerinde SEO parametreleri; oluşturulan web sayfasının içeriği, meta başlık, meta açıklama ve meta etiketler (etiketler, anahtar kelimeler). Yaratıcılık, SEO uyumluluğu ve özgünlük başarıyı etkiler. Başlık etiketleri; H1, H2, H6 başlık etiketleri, bir web sitesinin konusu ve içerik hiyerarşisi hakkında arama motorlarına sinyaller gönderen ve kullanıcıların sayfada daha kolay gezinmesini sağlayan enönemli arama motoru optimizasyon kriterlerinden biridir. URL yapısı; SEO için optimize edilmiş URL’ler, sayfanın anahtar kelimesini veya kelime öbeğini içermeli ve mümkün olduğunca kısa olmalıdır. URL’deki kelimeler bir tire (-) ile ayrılmalı ve karakterler arasında boşluk olmamalıdır. İçerik öğeleri; benzersiz içerik üretmek, dâhiliSEO’nun önemli bir parçasıdır. İçeriğin benzersizliği, okuyucuya sağladığı değer ve faydaların yanı sıra konuyu dengeli bir yoğunluk oranıyla özetleyen anahtar kelimelerin kullanılması, bir sayfanın kamu malı arama motorundaki sıralamasını doğrudan etkiler.


Medya kullanımı;medya, yazılı ve güncel içeriği resimler, videolar ve infografiklerle zenginleştirir ve alt etiketlerinde sayfayla ilgili anahtar kelimeler kullanabilir, fotoğraflar artan kullanıcı deneyimi, sayfa etkileşimi ve sayfa etkileşimi avantajıyla site içi SEO’yu doğrudan etkiler. Tarama zamanı. Duyarlı tasarım; teknolojinin gelişmesiyle birlikte mobil ve masaüstü kategorilerinde çeşitli cihazlardan web sitesi ziyaretleri yapılmaktadır. Günümüzde arama motorları, kullanıcı deneyimini her tür cihazdan erişimi kolaylaştıran duyarlı temalarla ödüllendiren web sitelerine odaklanıyor. Site hızı; sayfa öğelerinin yüklenme süresi, diğer bir deyişle site hızı, kullanıcı deneyimine olan olumlu katkısını kapatması nedeniyle Google ve diğer popüler arama motorları için en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Dâhili bağlantılar ağı;köprüler, uygun anahtar kelimeler, URL’ler veya resimler aracılığıyla dâhili bağlantılar olarak da bilinen bir web sitesinde sayfadan sayfaya oluşturulur. Dengeli bir iç bağlantı ağı SERP’i olumlu etkiler.